Zadania 3. kola
1. príklad
Komentáre (0)
2. príklad
Komentáre (2)
-
bazdu05. december 2020 16:57
A farby musia byť 4 alebo môže ich byť menej?
-
mišo Vedúci05. december 2020 20:59
Ahoj,
na vytvorenie jednej kocky netreba použiť všetky 4 farby, môže ich byť aj menej.
Mišo
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa3. príklad
Komentáre (2)
-
SaterS21. november 2020 10:17
čo znamená že sú dvakrát deliteľné, že sú deliteľné dvoma násobkami ?
-
SaterS21. november 2020 11:46
prepáčte len som zle pochopil
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa4. príklad
Komentáre (4)
-
Filipko025814. november 2020 09:30
môžem doplniť napr. číslo 2 keď už číslo 2 je tam dané?
-
mišo Vedúci14. november 2020 15:07
Ahoj,
v zadaní nám chýbalo napísané, že čísla v obrazci sa nesmú opakovať. To znamená, že ak je nejaké číslo už v obrazci, nemôžeme ho tam znova doplniť, rovnako tak nemôžeme doplniť dve rovnak čísla. Zadanie sme doplnili.
Mišo -
SaraBorska14. november 2020 16:55
Tri veľké trojuholínky sú myslené tie postavené špicou hore, že? Ten štvrtý veľký trojuholník, čo je postavený špicou dole, už nemusí mať rovnaký súčet ako tie tri veľké?
-
mišo Vedúci14. november 2020 17:35
Ahoj,
áno presne tak, myslia sa len tie tri trojuholníky so špičkou navrchu.
Mišo
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa5. príklad
Vo svete dračích korytnačiek je náročné prežiť a preto sa matky korytnačky hrávajú s malými korytnačiatkami takúto hru: Na ploche znázornenej na obrázku je päť korytnačiatok. Dve matky korytnačky sa striedajú v ťahoch. Matka korytnačka si môže vybrať jeden z dvoch ťahov:
- zvolí si korytnačiatko, ktoré má za sebou alebo na svojej úrovni iné korytnačiatko, a posunie ho o ľubovoľný počet políčok dopredu, alebo
- posunie o 1 políčko dopredu všetky korytnačiatka, ktoré za sebou nemajú iné korytnačiatko.
Ak matka korytnačka presunie korytnačiatko na políčko s príšerou, na konci trasy, príšera korytnačiatko zje. Matka korytnačka, ktorá toto spraví, prehrá. Ktorá matka korytnačka má víťaznú stratégiu? Víťazná stratégia znamená, že jedna matka korytnačka vie voliť také ťahy, aby vyhrala bez ohľadu na to, aké ťahy vykonáva druhá matka korytnačka.
Komentáre (7)
-
Viki14. november 2020 14:50
Dobrý deň, mám dve otázky:
1.Koľko matiek korytnačiek hrá túto hru?
2.Tým že ,,korytnačiatko ktoré za sebou má nejaké iné korytnačiatko" sa myslí že to druhé korytnačiatko sa nachádza bezprostredne za ním alebo sa môže nachádzať hocikde za ním?
Vopred ďakujem -
mišo Vedúci14. november 2020 15:04
Ahoj,
hru hrajú 2 matky korytnačky, zadanie sme doplnili.
Korytnačiatko má za sebou nejaké iné korytnačiatko, pokiaľ je aspoň 1 korytnačiatko na ľubovoľnom mieste za naším korytnačiatkom.
Mišo -
TimotejManczal20. november 2020 15:33
A prosím kde začínajú matky?
Dopredu ďakujem. -
SaterS21. november 2020 10:51
A hýbu sa tie matky? Ak áno ako?
Dopredu ďakujem. -
mišo Vedúci21. november 2020 12:33
Ahojte,
matky sú v tomto príklade hráčmi, ktorí na plániku hýbu figúrkami - korytnačiatkami. Matky sa samy o sebe nepohybujú a nemajú žiadne počiatočné umiestnenie.
Na druhej strane korytnačiatka začínajú tam, kde sú umiestnené na obrázku, teda pred prvým políčkom.
Mišo -
SaterS21. november 2020 13:16
aha prepacte uz som pochopil
-
SaterS21. november 2020 13:16
aha prepacte uz som pochopil
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa6. príklad
Komentáre (0)
7. príklad
Komentáre (4)
-
AlexanderVanko02. december 2020 12:14
Co znamena ta ciara nad abc?
-
mišo Vedúci02. december 2020 14:22
Ahoj,
zvyčajne, keď sa napíše iba abc myslí sa tým súčin čísel a, b a c. V tomto prípade sa však jedná o číslo, ktoré má cifry a, b, c. Čiaru sme navrch do \overline{abc} pridali, aby bolo na prvý pohľad jasné, že nemyslíme súčin, ale niečo iné. V tomto príklade to neznamená nič viac ako to, že sa jedná o číslo zložené z daných cifier.
Mišo -
MatejCisko02. december 2020 19:42
Dobry den, mozte prosim objasnit vyraz "nie nutne rôzne nenulové cifry". Mysleli ste nie nutne rozne cifry ale tie su nenulove - cize mozu sa aj opakovat ale nesmie to byt 0? Alebo ste mysleli nie nutne rozne a nenulove cifry - cize mozu sa aj opakovat a moze to byt aj 0? Dakujem. Matej.
-
mišo Vedúci03. december 2020 09:01
Ahoj,
cifry sú nie nutne rôzne a zároveň nenulové. Myslí sa tým, že sa cifry môžu (ale nemusia) opakovať, ale musia byť rôzne od 0.
Mišo
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa8. príklad
Komentáre (0)
9. príklad
Komentáre (0)
10. príklad
Komentáre (0)
Michard otvoril oči. Konečne bol doma. Pozrel sa na hodinky. Skoro žiaden čas neprešiel odkedy ho vtiahol počítač do svojho sveta. Michard sa usmial, bolo to ako sen. A tak sa vrátil k tomu čo robil pred tým, započúval sa do hodiny.
Na online hodine sa Michardova trieda zaoberala zaujímavým problémom. Problém znel takto:
Prémia 1
Máme hrací plán v tvare tabuľky 9x9, na ktorej sú čierne políčka prekážky, zelené políčko štart a červené cieľ. K dispozícii máme 4 figúrky: kôň, narážacia veža, vyhadzovací pešiak a skokan.
Na začiatku si vyberiete jednu figúrku, ktorú položíte na políčko označené ako štart. Potom môžete vykonať nejaký počet ťahov. Ťahom je jedna z nasledujúcich dvoch možností:
- Zmena figúrky - odstránite figúrku z hracieho plánu a na jej miesto položíte inú figúrku.
- Pohyb - presuniete figúrku na iné políčko podľa pravidiel pre jednotlivé figúrky:
- Kôň - ako bežný šachový kôň (o 1 políčko v jednom smere a o 2 v druhom, môže pri tom preskakovať prekážky).
- Narážacia veža - vyberiete si jeden zo základných smerov (hore, dole, vľavo, vpravo) a posuniete ju v tomto smer až k najbližšej prekážke alebo kraju plánika.
- Vyhadzovací pešiak - pohybuje sa vždy šikmo o 1 políčko hore a 1 políčko vľavo alebo vpravo (podľa vášho výberu).
- Skokan - pohne sa na políčko, ktoré je od neho stredovo súmerné podľa stredu plánika.
Figúrka nesmie nikdy svoj pohyb ukončiť na políčku s prekážkou.
Vašou úlohou je navštíviť na čo najmenej ťahov všetky políčka plánika (ktoré nie sú prekážky) aspoň raz a skončiť na políčku označenom ako cieľ. Za navštívené považujeme počiatočné políčko a všetky políčka na ktorých sa nachádza figúrka na konci niektorého ťahu. Ako riešenie treba odovzdať poradie vašich ťahov.
Komentáre (14)
-
TimotejManczal19. november 2020 13:58
A môže skokan preskakovať prekážky?
-
matejUuu Vedúci20. november 2020 18:19
Ahoj,
keď presúvame skokana tak nám na prekážkach nezáleží, iba nemôže skončiť na políčku s prekážkou.
Maťo -
TimotejManczal20. november 2020 18:23
Ďakujem.
-
SaterS28. november 2020 20:15
A pešiak teda chodí došikma, alebo hore a dostrany (či teda sa teda môže prešmyknúť pomedzi dve prekážky?) Vopred Ďakujem.
-
matejUuu Vedúci28. november 2020 23:34
Ahoj,
pešiak sa hýbe šikmo a teda sa môže aj "prešmyknúť" pomedzi dve prekážky. Zadanie sme doplnili.
Maťo -
Matuspokorny29. november 2020 08:54
rád by som sa opýtal, či kôň môže preskakovať prekážky ako v normálnom šachu , alebo nie ? vopred ďakujem
-
matejUuu Vedúci30. november 2020 19:48
Ahoj,
kôň môže preskakovať prekážky (ako v normálnom šachu).
Maťo -
SaterS04. december 2020 20:41
a ešte jedna vec, na políčku cieľ môžeš byť viackrát, alebo len na konci
-
mišo Vedúci05. december 2020 17:40
Ahoj,
políčko cieľ môžeš navštíviť koľkokrát chceš, dôležité je len, aby si tam bol aj na konci.
Mišo -
SaterS05. december 2020 19:49
ok, ďakujem.
-
TimotejManczal05. december 2020 20:39
A prosím kôň keď urobí pohyb počítajú sa aj políčka, ktorými prešiel či nie?
Ďakujem -
mišo Vedúci05. december 2020 20:57
Ahoj,
koňovi sa, rovnako ako ostatným figúrkam, ráta ako stúpené iba to políčko, na ktorom stojí na konci ťahu. Políčka, cez ktoré prejde vrámci jedného ťahu, sa nerátajú.
Mišo -
RussiaHacker200006. december 2020 11:59
Dobrý deň, chel by som sa opýtať, že keď skokan skočí z A1, kam?
-
SaterS07. december 2020 21:45
nikam, lebo je tam prekážka
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa
Žiadne komentáre
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa