4. príklad
Máš veľa skúseností s pečením brownies?
“Celkom hej. Je to jeden z mojich obľúbených dezertov.”
Tomu sa nečudujem. Už len z toho, že vidím ingrediencie, mi tečú sliny. Necháme ťa teda pracovať a kým sa brownies pečú, poďme sa spoločne pozrieť, ako sa po súťaži darí vyradeným súťažiacim.
Prvú vidíme Anku, ktorá sa po prehre v súťaži vrátila do svojho bezstarostného života. Okrem prevádzkovania obrovskej veže s príšerami sa hráva aj rôzne detské hry, pravda, väčšinou je pri tom jej cieľom niekoho obabrať o nenulové množstvo bohatstva.
Zadanie
Anka si chce na zem nakresliť škôlku. Škôlka sa skladá z postupnosti jednotlivých štvorčekov alebo dvojíc štvorčekov, s hranou dĺžky 1 \, \text{dm}. Tie sú za sebou nakreslené tak, že sa dotýkajú hranami. Môže to vyzerať napríklad takto:
Nakoniec si teda Anka jednu takúto škôlku nakreslila. Dohromady musela nakresliť čiary dĺžky 26 \, \text{dm} (ak sa dva štvorčeky dotýkajú hranami, tú časť stačí nakresliť iba raz). Ako mohla jej škôlka vyzerať? Nájdite všetky možnosti.
Poznámka: Napríklad škôlka na obrázku je vytvorená z čiar, ktoré majú dokopy dĺžku 22 \, \text{dm}.
Musi skolka vyzerat tak ako by vyzerala v realnom zivote alebo moze mat hocijaky tvar?
Ahoj,
škôlka môže vyzerať akokoľvek, ak sú to za sebou nakreslené dvojice alebo samotné políčka v jednom rade.
Danko
ked je skolka otocena rata sa ako dve? akoze na druhej strane je start.
Dobrý deň to máme len nakresliť tie možnosti alebo aj zdôvodniť prečo? lLebo my sme robili pokus omyl a neviem ako to zdôvodniť.
Ďakujem
Ahoj,
aj škôlka otočená o 180° sa ráta ako nová možnosť, ak je rôzna od pôvodnej. Rovnako ako v ostatných príkladoch, aj tu požadujeme zdôvodnenie, že škôlky sú naozaj všetky.
Mišo
Pridaj komentár
Pridať komentár môžeš iba keď si prihlásený!
Prihlásiť sa