Zadania 3. kola
Všetci traja onemeli úžasom. Dvojhlavá dračica Uršica spala tvrdým spánkom a podchvíľou jej pri chrápaní vyšľahol plamienok z nozdier. Napriek tomu, že bola skrčená na obhorenom gauči, pôsobila elegantne, na tvárach oboch hláv sa jej pohrával jemný úsmev. Svetlo z fakieľ osvetľujúcich miestnosť sa jej odrážalo na šupinách a tvorilo fascinujúcu svetelnú hru, pôsobila ako živá diskoguľa. „Za mnou,“ zavelila Vella a prešla na druhú stranu chodby. „ Nájdime Mimriška a vypadnime,” hlesla a zakrádala sa chodbou ďalej. Na zádrheľ však narazili skôr ako čakali. Na mapke pri vchode sa totiž písalo, že hlbšie do jaskyne vedie chodba 3. Avšak chodby boli akosi zašifrované…
1. príklad
Kategórie:
5
- Chodba A: Nemám číslo 4.
- Chodba B: Nemám číslo 1.
- Chodba C: Mám číslo 3.
- Chodba D: Nemám číslo 3.
Po chvíli zakrádania sa po chodbe uvideli v diaľke svetlo. Keď vošli do chodby, z ktorej pochádzal zdroj svetla, naskytol sa im pohľad na zošúchaný koberec, ktorý bol rozdelený na osem políčok. „POZOR pod číslami 2,4,6 je priepasť, nestúpať!” hlásal nápis na stene. „Čo? To je nejaký nezmysel, veď také čísla na ňom ani nie sú.“ vyhlásil Andy a svižným krokom vykročil vpred. „Stoj!“ zastavila ho Vella, „Tie čísla treba doplniť, už viem ako je to myslené!“
2. príklad
Kategórie:
5
6
„Mohli sme ten koberec jednoducho presunúť a nemuseli sme sa tu namáhať s hádaním čísel,“ okomentoval Vellino snaženie Andy, za čo si od nej vyslúžil vyčítavý pohľad typu: „zachránila som ťa pred bezhlavým pádom do priepasti a ešte mudruješ,“ a už už mu chcela niečo odvrknúť. Majty P. ju však prerušil. „To snáď nemôže byť pravda!“ vyhŕkol a pustil sa do bezhlavého šprintu smerom ku vysvietenej vitríne na konci chodby. Vo vitríne bola nevídaná zbierka vyleštených starostlivo poukladaných Fidget Spinner-ov. „Ona je otvorená!“ otočil sa na ostatných Majty P. s iskierkami v očiach a odhalil svoje kleptomanské sklony.
3. príklad
Kategórie:
5
6
7
„Hapčí!“ priestor osvetlil plameň a hrdinovia zacítili spálený vzduch. S hrôzou sa otočili a zazreli za sebou dračicu Uršicu. Viac im nebolo treba. Ozlomkrky sa rozbehli vpred, čo im sily stačili a ruksaky plné Fidget Spinnerov dovolili..
4. príklad
Kategórie:
5
6
7
8
- Červená a žltá miestnosť susedia
- Biela a modrá miestnosť susedia
- Medzi bielou a červenou miestnosťou sú 3 miestnosti
- Medzi modrou a žltou miestnosťou sú 3 miestnosti
- Medzi bielou a sivou miestnosťou je 5 miestností
- Medzi zelenou a žltou miestnosťou je 5 miestností
- Medzi zelenou a sivou miestnosťou je 6 miestností
„Už nie je kam utekať! Zomrieme!” skríkol Andy. Naozaj, po dlhej naháňačke sa dostali do prapodivnej miestnosti, z ktorej už žiadna ďalšia chodba neviedla. Zatiaľ čo sa obzerali, prirútila sa k nim ozrutná dračica. Jej prvé slová však hrdinov prekvapili. „Dobrý deň!” začala veselo ľavá hlava, avšak hneď ju prerušila druhá: „Nejak ste sa zatúlali, nepotrebujete pomôcť?” Zaskočení hrdinovia sa ani nezmohli na slovo. „Vystrašila si ich!” oborila sa na pravú hlavu ľavá, „Teraz sú chudáci celí vydesení. Takto sa správať k hosťom, keď tu konečne nejakých máme… no toto…” Vella sledovala hádku a rýchlo pochopila, že povesti o tejto mohutnej dračici majú ďaleko od pravdy. „Áno, veľmi by sme s niečím potrebovali pomôcť. Chceme nájsť Mimriška.” „Óóó, náš Mimriško sa poteší,” zahlaholili obe hlavy súčasne. „Je to ale ďaleko. Máme veľkú jaskyňu, tak sa tu presúva dnautom. To je obyčajné auto, ale na dnu. Ešte šťastie, že ste zastali tu, mám tu odparkované moje fajné dnauto.” Hrdinovia len vypúlili oči na krásnu nablýskanú Škodovku 120.
5. príklad
Kategórie:
5
6
7
8
9
- Prvé a posledné dvojčíslie je deliteľné číslom 2
- Prvé a posledné trojčíslie je deliteľné číslom 3
- Prvé a posledné štvorčíslie je deliteľné číslom 4
- Prvé a posledné päťčíslie je deliteľné číslom 5
- Prvé a posledné šesťčíslie je deliteľné číslom 6
„Je to tu pekn…” začala slušne Vella, ale dračica natlačená na oboch predných sedadlách a chvostom v kufri ju hneď prerušila. „Ó, áno! Skvelá jaskyňa! Pôvodne to bola základňa, ale odkedy sa v okolí minula ropa, armáda sa odsťahovala. Zadarmo bývanie! A lepšie ako ten malý ostrov, neotravujú ťa nejaké lode,” druhá hlava pokračovala, „ako drak veľa svetla nepotrebujem, viem sem natrepať všetky moje zberateľské kúsky ako Pokémon kartičky alebo Peonzy. Cíťte sa tu ako doma, len sa nepribližujte k ventilácii.” Onedlho sa ocitli pred Mimriškovou spálňou. „Mimriško, prišli ťa pozrieť tvoji krajania!” zavolala pravá hlava na zatvorené dvere. „S Mimriškom už dlho bývame spolu, máme sa radi,” zatiaľ veselo vysvetľovala druhá hlava. Za dverami však bolo ticho. Odrazu sa dvere rozleteli a vyrútil sa z nich revúci Mimriško, mávajúci mečom. Proti Mimriškovmu prekvapivému útoku včas zareagoval iba Majty P., ktorý sa stihol ubrániť ruksakom.
6. príklad
Kategórie:
5
6
7
8
9
„Áááááá,” kričal Mimriško, „nechcem ísť späť! Nechcem!” Nahnevane sa oháňal mečom. „Sú tu aby ma odtrepali tam!”
„Myslíš na ten ostrov?” ozvala sa dračica.
„Áno. Je tam úplne nanič. Tato nechce dať zbúrať tú starú špinavú zastaranú kuchyňu, nedá sa tam nič robiť. Gŕŕŕŕŕŕŕ. Vypadnite, kým sa ešte ovládam!”
„Čo? Aká kuchyňa? Všetci mysleli že trpíš! Že ťa dračica uniesla!” zvolal Andy.
„No dovoľte…” ozvali sa obe hlavy zároveň.
„Áááááá,” Mimriško chytil druhý dych a začal po hrdinoch hádzať svoju zbierku sklenených guľôčok.
7. príklad
Kategórie:
5
6
7
8
9
Dračica Uršica sa ustarostene pozerala na princovo vystrájanie. „No tak Mimriško, ukľudni sa. Dosť už bolo mávania mečom. Pekne sa zhlboka nadýchni a vydýchni.“ povedala mu Uršica popri tom ako mu zobrala meč z rúk, ktorý následne bez väčšej námahy ohla a hodila do smetného koša. „Niekedy má problém s ovládaním svojho hnevu,“ vysvetlila šeptom pravá Uršicina hlava hrdinom, „ale robí pokroky, už je to lepšie ako bývalo.“ Dodala s náznakom hrdosti v hlase. „Porozprávaj radšej návšteve o tvojom kuchárskom talente,“ snažila sa ho rozptýliť Uršica a ukázala na poličku, ktorá sa prehýbala pod ťarchou 1989 neuprataných zaváraninových pohárov.
8. príklad
Kategórie:
5
6
7
8
9
„Tak poďte sa pozrieť,“ ožil Mimriško potom čo upratovacím kúzlom upratal poličky so zaváraninovými fľašami. „Tu je moje kráľovstvo!“ rozhodil rukami vôkol seba a začal so zápalom vysvetľovať kde, čo je, ako varí a iné podrobnosti. „Najviac sa mi ale páči tvar tejto kuchyne,“ pokračoval vo svojom monológu a načrtol na papier jej pôdorys- akúsi hranatú kvapku.
9. príklad
Kategórie:
5
6
7
8
9
„Aha, toto je moja krásna kameninová doska, tu indukčný sporák. Na našom hrade kúrime drevom! Ako by som sa mohol vrátiť?” rozprával Mimriško, popri čom hrdo ukazoval hosťom svoju nablýskanú kuchyňu, „s takouto výbavou mám reálnu šancu sa kvalifikovať do mojej obľúbenej šou, Variešky!” „Vieš čo? Presvedčíme kráľa Danka, aby ti takúto kuchyňu postavil aj na ostrove, čo ty na to?” začal Majty P., ale Mimriško ho zarazil. „Nejdem a basta. Tu sa mám dobre, a na ostrov by dračicu isto nepustili.” „Pustili, keby vedeli, že je veľmi milá. Všetkým na ostrove chýbaš, tvoj kráľovský otec sa o teba bojí. Má ťa rád, a určite by ti postavil aj šesť kuchýň.” Keď videli, že Mimriško trocha povolil, zatlačili znova a tentokrát sa pridala aj dračica. „Fajn. Ak ma prekonáte vo varení, pôjdem. Ale ak nebude nová kuchyňa, vraciam sa nazad.”
10. príklad
Kategórie:
5
6
7
8
9
„Gratulujem k výhre,“ pousmiala sa na Vellu jedna z Uršiciných hláv. Vella jej úsmev opätovala a začala nahlas rozmýšľať: „Ak vyrazíme ešte dnes, stihneme do západu slnka prejsť ešte hodný kus cesty, a ak si dobre pamätám časy TukTukov tak… „A ja som čo? Vzduch?” ozvala sa dračica, „Do TukTuku sa nevpracem a mám predsa krídla. Ak nemáte strach z výšok, zoberiem aj vás a budeme v kráľovstve omnoho skôr.“ Omnoho skôr sa tam naozaj dostali, no každému sa to zdalo dlhšie, keďže Mimriško neustále klábosil ako najrýchlejšie prerobí dizajn kachličiek v starej kuchyni…
Prémia 1
Kategórie:
5
6
7
8
9
Tento príklad je iný ako ostatné. Nemusíš spisovať svoj postup, stačí nám poslať riešenie. Viac informácií nájdeš v pravidlách.
Máme mriežku, kde každé políčko má jednu z 5 farieb. V jednom ťahu si môžeme vybrať ľubovoľný súvislý útvar jednej farby, a prefarbiť ho na inú farbu (súvislé berieme, že sa políčka dotýkajú hranami). Vyfarbite celú mriežku na rovnakú farbu na čo najmenej ťahov. Na začiatku mriežka vyzerá takto:
Mimriška a troch hrdinov privítali v ich rodnej krajine oslavami, vrúcnymi objatiami, niektorí so slzami v očiach. Všetci boli najviac zvedaví na to, ako sa hrdinom podarilo princa nájsť a zachrániť. Dvaja výrečný komedianti im s radosťou vyhoveli. Kde tu príbeh doplnili o výplody ich bujnej fantázie, kým Vella nad tým len krútila hlavou. Mimriško bol napokon aj trošku rád, že je doma. Chýbalo mu denné svetlo, ktorého bolo v jaskyni minimum, kamaráti a (hoc si to nepripúšťal) aj rodina. Jeho život sa vrátil späť do starých koľají. Teda až na jeho maniacku záľubu vo varení. No a dračicu Uršicu si v kráľovstve rýchlo obľúbili, lebo vďaka svojim skúsenostiam z opráv Škodovky 120 sa ľahko uplatnila ako automechanička. Všetci žili šťastne, až kým nepomreli.